دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

جنگ نرم

جنگ نرم


از تا جستجو
گروه
مرتب شود با به صورت
تعداد موارد یافت شده : ۱۱
بررسی ترفند های رسانه ای وعملیات روانی در جنگ نرم ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
بررسی ترفند های رسانه ای وعملیات روانی در جنگ نرم /تاکتیک های عملیات روانی/قطره چکانی /حذف (سانسور) /استفاده از نمادهای اروتیکال /ماساژ پیام /ایجاد تفرقه و تضاد /ترور شخصیت /تکرار /توسل به ترس و ایجاد رعب /مبالغه /مغالطه /برچسب زدن /تلطیف و تنویر /انتقال /تصدیق

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی فردی و اجتماعی ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
نقطه اشتراک میان تمامی تهدیداتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ اعتماد زیادی است که کاربران به برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، لینک‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های اجرایی که از طرف دوستان آن‌ها ارسال شده است، دارند.

«گرمی» چه چیز را ترویج می کند؟ ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
رهبر انقلاب قریب ۱۷سال پیش ابعاد مختلف جنگ نرم را پیش بینی نمودند و در مرداد سال۱۳۷۵ در بازدیدی که از صدا و سیما داشتند به تبین مرز بندی‌های موسیقی ارزشی و موسیقی ضد ارزشی پرداختند. ایشان در این بازدید طی سخنانی هنر موسیقی را تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی دانستند و در حقیقت با این تعریف شان به تبیین موسیقی ارزشی پرداختند.

تکنیک های شستشوی مغزی و راه های مقابله با آن ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
شما هر روز بدون آنکه خبر داشته باشید، هدف شستشوی مغزی در موضوعات مختلف قرار می گیرید. در مقاله حاضر قصد داریم، این تکنیک غیر اخلاقی که گاهی آن را جزو اصطلاح معروف «تهاجم فرهنگی» نیز می آورند، را بررسی و راه های مقابله با آن را بیاموزیم. برای شروع بهتر است، ببینیم شستشوی مغزی (brainwashing) چیست؟ ویکی پدیا آن را اینگونه تعریف می کند: «کنترل ذهن که به شستشوی مغزی، تحریک اجباری، سواستفاده ذهنی، کنترل فکر یا اصلاح ذهن نیز معروف است، شامل یک فرایند است که در آن گروه یا شخصی «به طور سیستمیک و با استفاده از روش های غیر اخلاقی، دیگران را به پیروی از خواسته های خود وادار می کند. این فرایند اغلب به ضرر شستشو شوندگان است.» حالا که تعریف کلی را دانستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

دیگر خانه ها امن نیستند! ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
والدین خیال می‌کنند فرزندان در خانه ایمن هستند امّا با این کنسول‌ها و بازی‌هایشان؛ دیگر این خانه امن نیست. سرمایه‌ اجتماعی (social capital) به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین منابع قدرت ملّی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

معرفی استراتژی ۵ حلقه واردن ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
جنگ های امروزی برخلاف جنگ های گذشته یک باره و استراتژی های نوین اجرا می شوند. از مهمترین این استراتژی ها ( استراتژی حلقه واردن ) است که لازم است در خصوص شناخت و راه حل آن آموزش لازم به افراد اعمال گردد. زیر ساخت های کلیدی کشور و مجموعه مراکز حیاتی ، حساس و مهم در یک کشور ، در نسل نوین جنگ ها ، به مصابه خط مقدم و هدف اولیه در جنگ های کلاسیک می مانند. از این رو معرفی و آشنایی با یکی از رایج ترین استراتژی های نظامی موجود موسوم به استراتژی ۵ حلقه واردن مهم و قابل توجه می باشد.

عملیات روانی و تغییر نگرش ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
عملیات روانی در پی تغییر در فکر و نگرش مخاطب خود است که از این طریق موفق به تغیر در روش و رفتار وی نیز خواهد شد.

عملیات روانی از نظریه تا عمل ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
در این مقاله؛ عوامل شناخت از بعد مخاطب؛ زمان و ویژگی‌های آن و گفتمان درگیری و جنگ با محوریت بحث عملیات روانی در بخش نظری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس در بخش عملی؛ به دو مورد از تلاش¬های مرتبط با عملیات روانی؛ شامل یک عمل مربوط به ساختار عملیات روانی در امریکا پس از ۱۱ سپتامبر و یک مورد روایی مربوط به جنگ سلطه اشاره خواهد شد و در پایان؛ نقش سه عامل شناخت؛ زمان و گفتمان طرح‌ریزی و اجرای عملیات روانی مورد تأیید قرار خواهد گرفت. حقیقت نخستین قربانی جنگ است. (رادیاردکیپلینگ)

شبکه کلمه، پیوند وهابیت و اسلام صهیونیستی! ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
حوزه عملیات روانی و آنچه که براندازی نرم و هوشمندانه در کشورهای هدف خوانده می شود چنان از ابعاد در هم تنیده ای برخوردار است که نگاهی گذرا و سطحی به آن قادر به شکافتن تمامی ابعاد پنهان آن نیست. در این عرصه علی رغم پیچیدگی های موجود، وجود مرکزیتی واحد به عنوان اتاق فکر و هماهنگ کننده جزء جدایی ناپذیر آن تلقی می گردد. در قرن ۲۱، انجام هر گونه اقدام براندازانه در کشورهای مدنظر بدون پشتیبانی رسانه هایی چون روزنامه ها، فضای مجازی و از همه مهم تر رسانه های دیداری و شنیداری امکان پذیر نیست.

رابرت مرداک چگونه سلطان رسانه ای غرب شد ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
رابرت مرداک یکی از بزرگترین امپراتوری های رسانه ­ای دنیا یعنی نیوزکورپوریشن را ریاست می­کند که در سال ۲۰۰۸ بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار از محصولات متنوع رسان ه­ای درآمد کسب کرده بود. این محصولات شامل فاکس نیوز، فاکس قرن بیستم، داو جونز (ناشر نشریه وال استریت ژورنال)، هارپر کالینز،مای اسپیس نیویورک پست و صدها روزنامه و ایستگاه تلویزیونی دیگر می­شود.

۱ ۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد