دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

آسیب شناسی و فرق انحرافی

آسیب شناسی و فرق انحرافی
 
 
 
نگاهی به پیشینه فرقه های انحرافی درباره اعتقاد به مهدی موعود علیه السلام
ظهور آخرین منجی عالم بشریت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، یکی از بارزترین و بدیهی ترین مسایل اسلامی و مورد تایید تمامی مسلمانان بویژه شیعیان است و تمامی فرق اسلامی این آیات و روایات و مفاد آنها را به گونه ای درکتابهای حدیثی و کلامی و تفسیری و احیانا رجالی و تاریخی خود متعرض شده و درباره آن به شکلهای مختلف سخن گفته اند
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
استفاده سیاسی از امام زمان (عج)
استفاده سیاسی از امام زمان (عج) امام زمان(عج) خط قرمز ماست و نباید از وجود مقدسش برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شود.
ما باید نسبت به مسئله امام زمان(عج) و بحث انتظار حساس باشیم و باعث شویم که اعتقادات مردم روز به روز نسبت به ان مسئله بیشتر شود.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
جریان شناسی انجمن حجتیه
جریان شناسی انجمن حجتیه انجمن حجتیه را برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌داشتند ...
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه
بازشناسی مبانی فکری انجمن حجتیه بازخوانی تاریخ اسلام نشان می دهد که در طول چهارده قرن گذشته اکثر ضرباتی که متوجه مسلمانان گشته است از کج فهمیهای بخشی از مسلمانان بوده است. از جنگ احد تا حوادث پس از رحلت رسول اکرم (صلوات ا... علیه) ماجرای خوارج، شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) و غربت معصومین همه مسائلی است که مسلمین مسبب اصلی تحمیل آن بر جامعه اسلامی بوده اند و...
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
محکمات و متشابهات در روایات مهدى موعود(ع)
محکمات و متشابهات در روایات مهدى موعود(ع) اگر بناست امام زمان (ع) را معرفى کنیم و از امام زمان (ع) بگوییم، اولاً باید از مسلمات و محکمات چیزهایى که در روایات هست و اطمینان بخش است استفاده کنیم و ثانیاً محکمات و مسلمات را هم به گونه‌‌اى بیان کنیم که از بیان و تبیین ما یک وقت سوء برداشت نشود.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
فتنه‌های آخرالزمان
فتنه‌های آخرالزمان حضرت علی(ع) از آغازین ایام حیات، در محضر رسول خدا(ص) بود و از دریای علم ایشان خوشه برمی‌چید.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان های نوظهور (1)
عرفان های نوظهور (1) در این سلسله مقاله سعی می کنیم در ابتدا از جنبه های مختلف و به طور کلی به عرفان های نوظهور و کاذب نگاهی بیندازیم.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان های نوظهور (2)
عرفان های نوظهور (2) عرفان تقریبا همیشه با بشر بوده است. هر انسانی که به شکلی نمی خواهد ذهنش محدود به ماده شود و جهان را فقط مادی ببیند وهمچنین صرفا نمی خواهد جهان را عقلانی تحلیل کند و در عین حال هم این موارد را نفی نمی کند،
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان های نوظهور (3)
عرفان های نوظهور (3) منظور ما از دین در کلمه عرفان دینی و غیردینی، دین در گویش متألهان در ادیان بزرگ جهان است وگرنه فرقه‌های معنویت‌گرای جدید را هم در اصطلاح جامعه‌شناسان، جنبش‌های نوپدید دینی می‌نامند.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان های نوظهور (4)
عرفان های نوظهور (4) همه عرفان¬ های دینی را لزوماً نمی ¬توان عرفان حقیقی دانست؛ زیرا ممکن است یک دین، دست خوش تحریف یا جعل شده باشد و تصویری غیر واقعی از منبع و منشأ هستی، خدای متعال، ارائه دهد. ..
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان های نوظهور (5)
عرفان های نوظهور (5) این عرفان ها می توانند تقسیم بندی های مختلفی داشته باشند و نمی توان با همه آنها به یک گونه برخورد کرد، اینها هر کدام یک معنا و موضع دارند باید اینها را تفکیک کرد.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
عرفان به سمت کیهان یا به سمت خدا (1)
عرفان به سمت کیهان یا به سمت خدا (1) این پژوهش به بررسی مبانی واصول عرفان کیهانی می پردازد. و با تطبیق آن با مبانی اسلام و عرفان اسلامی نکات مثبت و منفی آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
نقد عرفان کیهانی (2) بخش عمومی ، اساسنامه
نقد عرفان کیهانی (2) بخش عمومی ، اساسنامه
در این قسمت به بررسی بخش دوم کتاب عرفان کیهانی نوشته محمد علی طاهری می‌پردازیم تا تناقضات این نوع از عرفان التقاطی را بیشتر متوجه شویم. در این بخش از کتاب ایشان به ارائه اساسنامه این عرفان و اصول حاکم بر آن پرداخته است
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
بذرهای مرگ
بذرهای مرگ از فرزندان اسرائیل بپرس که ایشان را چه آیات روشنی دادیم؛ هر کس که نعمتی را که خدا به او عنایت کرده است، دگرگون سازد، بداند که عقوبت او سخت است
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
دجّال شناسی و راه کارهای عملی دجّال ستیزی
دجّال شناسی و راه کارهای عملی دجّال ستیزی ما در این تحقیق برآنیم که یکی از دشمنان مهدی موعود(عج) که فساد و فتنه‌ی او سراسر عالم را فرا می‌گیرد، را بشناسیم. این دشمن که همان دجّال نام دارد، در روایات شیعه از نشانه‌های ظهور از آن یاد شده است
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
مدعیان دروغین
مدعیان دروغین مدعیان دروغین، کارشان تا آنجا پیش رفته که دیگر یک پسر جوان 18 ساله هم ادعا می کند با امام زمان (عج)در ارتباط است. این پسر که چندی پیش دستگیر شد، ادعا می کرد که می تواند برای افراد، قرار ملاقات بگذارد تا آنها امام زمان (عج) را ببینند!
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
بررسی و تحلیل عرفان کیهانی (3)
بررسی و تحلیل عرفان کیهانی (3)
هنگامی که انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می کند ( فاستقیموا الیه )، فصلت، 6، ولی جواب درخواست از طریق شبکه شعور کیهانی ( یدالله ، روح القدس ، جبرئیل ) پاسخ داده خواهد شد.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
بن لادن و ادعاى مهدویت
بن لادن و ادعاى مهدویت بر اندیشمندان به ویژه ساکنان شرق اسلامى پوشیده نیست که غرب استعمارى طى یکى دو قرن اخیر همواره جهت سلطه بر سرزمین هاى اسلامى سعى در فرقه سازى و فرمایش نیروهاى مسلمین داشته است تا با ایجاد اختلاف زمینه هاى بیشترى را براى سلطه خود فراهم سازد.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
پیشگویی امام زمان(علیه السلام) در مورد مدعیان دروغین
پیشگویی امام زمان(علیه السلام) در مورد مدعیان دروغین پیشگویی امام زمان (علیه السلام) : از فرازهای مهم توقیعی از امام عصر (علیه السلام) ، خطاب به جناب علی بن محمد سیمری ، مساله ی خبردادن از ظهور مدعیان دروغین است.
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
2012، دروغ هزاره‌ها؛ حکومت جهانی بنی‌اسرائیل
2012، دروغ هزاره‌ها؛ حکومت جهانی بنی‌اسرائیل اگرچه موضوع «آپوکالیپس» و آخرالزّمان، در تاریخ سینمای غرب و هالیوود به عنوان مضمونی جذَاب و پرکشش شناخته شده است، امَا بروز بسیاری از بحران‌های طبیعی، اقتصادی و ... طیّ سه، چهار دهة اخیر، این موضوع و همة آنچه که قبل از ظهور منجی موعود بشر را تهدید می‌کند، تبدیل به سوژة ثابت و تقریباً شاه بیت قصیدة بلند سینمای رؤیاساز هالیوود شده است..
        
جزییات مطلب...
 
 

 
 
متمهدیان و مدعیان مهدویت
متمهدیان و مدعیان مهدویت نوشتار حاضر در واکاوی و شناخت یکی از جدی ترین آسیبها و آفتهای تنیده شده با فرهنگ مهدویت، یعنی فرقه ها و مدعیان دروغین مهدویت، تقدیم شما می شود.
        
جزییات مطلب...
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد