دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

یک روش برای مطالعه‌ی درس دین و زندگی

یک روش برای مطالعه‌ی درس دین و زندگی

درس دین و زندگی از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

1- متن کتاب

2- آیات و احادیث

3- اندیشه و تحقیق‌ها

در مرحله‌ی اول به سراغ متن کتاب درسی بروید و سعی کنید به صورت کامل و خط به خط تمام متن را بررسی کنید. هر قسمتی را که مطالعه می‌کنید و نکته‌ای دارد عددگذاری کنید یا زیر قسمت‌های مهم خط بکشید که وقتی برای بار دوم می‌خوانید بیش‌تر نظرتان را جلب کند. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که متن‌های قبل و بعد آیات و احادیث بسیار مهم هستند؛ طراحان در سال‌های گذشته با توجه به یک آیه و متن‌های نزدیک به آن، سؤالات زیادی طرح کرده‌اند.

در مرحله‌ی دوم به سراغ آیات و احادیث بروید و حتماً به این موضوعات توجه کنید: «آیه در چه زمانی نازل شده است؟ حدیث گفته‌شده از کدام ائمه است؟» معنی آیات و احادیث را به صورت کامل یاد بگیرید. (خیلی مهم: سعی کنید قرابت‌های بین آیات و احادیث و متن‌ها و حتی شعرهای زیر آیات را نیز به خوبی یاد گرفته و تکرار کنید.) بهترین راه یادگیری آیات و احادیث، مطالعه‌ی نکات کاربردی ابتدای کتاب آبی و حل تست‌های زیاد در این بخش است. البته فلش‌کارت‌های آیات و احادیث برای مرور، بسیار مناسب هستند.

در مرحله‌ی سوم حتماً قسمت اندیشه و تحقیق‌ها را مطالعه کنید و سؤالاتی را که در این بخش مطرح شده است با مطالعه‌ی متن کتاب پاسخ دهید. سعی کنید خودتان نکات کلیدی را استخراج کنید و در حاشیه‌ی کتاب یادداشت کرده و مرور کنید.

حتماً در هفته چند بار،‌ تعدادی تست مثلاً 10 یا 20 تست از کتاب آبی «4 درس در 4 کتاب» تمرین کنید. با این کار در درس دین و زندگی بهترین نمره را کسب می‌کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد