![]() |
ادامه مطالب
|
![]() |
«پدرم چون ماه محرم داخل میشد کسی آن حضرت را خندان نمیدید. و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب میشد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و میفرمود: امروز روزی است که حسین (علیه السّلام) شهید شده است».[منتهی الآمال ، ج۱، ص۵۴۰]
***
مجموعه پاورپوینت های سبک زندگی: دانلود
(حجم ۴۳ M)
کیفیت عالی؛ با موضوعات تفکر، اطلاعات عمومی، انسان شناسی، سبک زندگی، مثبت اندیشی و نگاه به زندگی و…
مجموعه پاورپوینت های هشت بهشت: دانلود
(حجم ۸۴ M)
کیفیت عالی؛ با موضوعات حیوانات، طبیعت، تجربیات زندگی، خودشناسی، خداشناسی، حل مسأله و…
مجموعه پاورپوینت خواندنی ها: دانلود
(حجم ۳۶ M)
کیفیت عالی؛ با موضوعات علمی، طنز، گردشگری، جملات حکیمانه و…
مجموعه پاورپوینت اندیشه اسلامی: دانلود
(حجم ۷۴ M)
با موضوعات آیین زندگی، خانواده، مهدویت، تمدن سازی، هدف زندگی، تبلیغ دینی، انفاق، دعا، رزق حلال، هنر اسلامی و…
مجموعه پاورپوینت مهارت ها: دانلود
(حجم ۷۱ M)
با موضوعات مهارت مدیریت استراتژیک، مدیریت دانش، جریان شناسی سیاسی، تحصیلات، تفکر، ارتباطات، کلاس داری، روش تحقیق و…
مجموعه پاورپوینت آموزش موبایل: دانلود
(حجم ۶ M)
با موضوعات نحوه خرید، اعتیاد به موبایل، استفاده صحیح، مزایا و معایب و…
مجموعه پاورپوینت متفرقه: دانلود
(حجم ۵۰ M)
مشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشترمشاهده جزییات و دانلود
اطلاعات بیشتر
«پدرم چون ماه محرم داخل میشد کسی آن حضرت را خندان نمیدید. و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب میشد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و میفرمود: امروز روزی است که حسین (علیه السّلام) شهید شده است».[منتهی الآمال ، ج۱، ص۵۴۰]
«برای دوستداران خاندان پیامبر(ص) شایسته است که به ویژه در دهه اول این ماه در قلب و ظاهرشان آثار حزن و اندوه هویدا باشد و بعضی از لذتهای حلال را به ویژه در نهم، دهم و یازدهم این ماه ترک کنند، به مانند کسی که داغدار عزیزانش است؛ و در دهه اول این ماه هر روز امامشان را با زیارت عاشورا یاد کنند.».
فنلاند به دلیل اصلاحات متعدد در نظام آموزشی، شناخته شده است. این کشور با بهره گیری از رویه های معقول و محیط های آموزشی جامع که هدف برابری آموزشی را جایگزین شناسایی برترین ها می کنند، نظامی آموزشی برقرار کرده که به عنوان یکی از کارآمدترین ها تلقی می شود.
به گزارش ایرنا، عوامل مختلفی در دستاوردهای نظام آموزشی فنلاند نقش دارند که حاصل تجربه، آموزش و اصلاحات متعدد است. بررسی ها نشان می دهد که 10 عامل مهم موجب پیشی گرفتن نظام آموزشی این کشور از سایر کشورها و موفقیت آن در دستیابی به اهداف شده است.
1- استفاده نکردن از آزمون های استاندارد
فنلاند
از آزمون های استاندارد استفاده نمی کند. تنها استثنای این رویه آزمونی
موسوم به National Matriculation Exam است که یک آزمون داوطلبانه در دوره
دبیرستان محسوب می شود. آزمون های استاندارد که گاهی به صورت آزمون های
چهار گزینه ای نیز برگزار می شوند، امتحاناتی هستند که در آنها تمام
داوطلبان در شرایط یکسان برای پاسخگویی به سوالات قرار می گیرند و تقریبا
همه چیز از قبل مهیا است. تمام دانش آموزان فنلاندی بر اساس یک سیستم نمره
دهی اختصاصی سنجیده می شوند که توسط معلم آن ها تدوین شده است.
2- عدم پاسخگویی معلم ها
در
فنلاند تمام معلم ها باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه داشته باشند
تا بتوانند به عنوان معلم مشغول به کار شوند. دوره های تربیت معلم یکی از
سخت ترین و دقیق ترین دوره های آموزشی در کشور محسوب می شوند. همچنین هیچ
سیستمی در فنلاند برای ارزیابی عملکرد معلم ها وجود ندارد. در واقع به زعم
مسئولین بلندپایه آموزش در این کشور، پاسخگویی زمانی لازم است که احساس
مسئولیت کمرنگ می شوند و نظام آموزشی فنلاند مانع این امر است.
3- تاکید بر همکاری به جای رقابت
در فنلاند فهرست برترین مدارس وجود ندارد و محیط آموزشی این کشور جای رقابت نیست، بلکه در آن همکاری رواج دارد.
4- اولویت داشتن اصول
سال
ها قبل نظام آموزشی فنلاند نیازمند اصلاحات ساختاری بود. برنامه ای که
برای این منظور تدوین شد، شامل بازگشت به اصول بود. هدف این اصلاحات
دستیابی به نمرات عالی یا بالابردن سطح نمرات نبود، بلکه ایجاد محیط و
امکانات آموزشی برابر برای همه بود. از دهه 1980 میلادی اصول زیر در نظام
آموزشی فنلاند جایگاه ویژه ای یافت:
- آموزش، ابزاری برای تعدیل نابرابری اجتماعی است
- تهیه غذای رایگان برای تمام دانش آموزان
- تسهیل دسترسی دانش آموزان به خدمات پزشکی
- ارائه مشاوره فیزیولوژیکی
- راهنمایی اختصاصی فردی
کار فردی در یک محیط عمومی عادلانه، روش آموزش فنلاندی ها است.
5- شروع مدرسه در سن بالاتر
فنلاندی
ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای صنعتی دیرتر به مدرسه می روند. سن شروع
مدرسه در این کشور 7 سالگی است. دوره آموزش اجباری در این کشور 9 سال است و
پس از کلاس نهم یا 16 سالگی، ادامه تحصیل به تصمیم شخصی نوجوانان بستگی
دارد.
6- ارائه پیشنهادات شغلی به جای رفتن به دانشگاه
در
فنلاند پس از دوره دبیرستان یک دوره آموزشی سه ساله وجود دارد که دانش
آموزان را برای رفتن به دانشگاه آماده می کند. اما دانش آموزانی که مایل به
ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند، می توانند وارد یک دوره سه ساله حرفه ای
شوند که آن ها را برای مشاغل مختلف آماده می کند.
7- خواب بیشتر
بر
اساس تحقیقات اخیر، زود بیدار شدن برای سلامت دانش آموزان مضر است. به
همین علت دانش آموزان فنلاندی اولین کلاس درس را حدود ساعت 9 تا 9:45 صبح
آغاز می کنند و بین ساعت 2 تا 2:45 بعد از ظهر مدارس این کشور تعطیل می
شوند. ساعات تدریس مدارس طولانی تر و مدت زمان استراحت بین کلاس ها نیز
بیشتر است.
8- تدریس توسط یک معلم
تعداد
معلم ها و دانش آموزان در فنلاند کمتر از سایر کشورها است. معمولا دانش
آموزان فنلاندی حدود شش سال تحصیلی را با یک معلم سپری می کنند. در این
دوران معلم جایگاه یک مربی همراه یا یکی از اعضای خانواده را به دست می
آورد. بدین ترتیب اعتماد دوجانبه و پیوندی برقرار می شود که بر اساس آن
هردو طرف یکدیگر را به خوبی می شناسند و به هم احترام می گذارند.
9- فضای آرام تر
در
مدارس فنلاند استرس کمتری وجود دارد، گروه بندی های غیرضروری حذف شده است و
دانش آموزان توجه بیشتری از مسئولین مدرسه دریافت می کنند. دانش آموزان
زمان های مختلفی را برای خوردن، فعالیت های خلاقانه و آرامش در اختیار
دارند. در طول روز بازه های زمانی 15 تا 20 دقیقه ای برای بلند شدن، نرمش و
هواخوری دانش آموزان پیش بینی شده است. برای معلم ها نیز اتاق هایی در نظر
گرفته شده است تا در آن استراحت کنند و با سایرین روابط اجتماعی داشته
باشند.
10- کاهش تکالیف و فعالیت های خارج از مدرسه
میزان
تکالیف و فعالیت های خارج از مدرسه در فنلاند از هر جای دیگر جهان کمتر
است. دانش آموزان این کشور هرشب تنها نیم ساعت را صرف انجام امور مربوط به
مدرسه می کنند. این دانش آموزان تمام دانش لازم را بدون نیاز به تحمل استرس
ناشی از تلاش برای بهترین بودن، در محیط مدرسه می آموزند و بدون نگرانی
درباره نمرات می توانند به عنوان یک انسان آموزش ببینند و رشد کنند.